Ceremonlis vagy Ritul Mgia
2013.01.03. 14:34
Olyan mgikus mvelet, ahol az adott clt ritulis elemekkel kvnjk elrni. A kvnt hatst egy szimbolikus trben, megjelentett szimblumokon keresztl zajl manipulcikon keresztl rik el. Fontos szerephez jutnak a mgikus pecstek (szigillium), mgikus brk s szimblumok (gemma), mgikus fegyverek, fstlk, ruhk, stb.
A ceremonilis mgia hasznlata mellett s ellen szmos rvet, ellenrvet szoktak felsorakoztatni. Az ezen tpus mgiaformt ellenzk nagy tbbsge azt szokta hangoztatni, hogy nincs semmilyen szksg ritulra, hiszen a mgia "elvgzje" az emberi tudat, melyet szmtalan ms mdszerrel is lehet a megfelel llapotba juttatni. Erre valk a meditcik, a klnbz nvnyek, fstlk, dobols stb. segtsgvel kivltott transzllapotok, az nekek s kntlsok, a tncok - s mg hosszasan lehetne sorolni. Tkletes s megfelelen koncentrlt mgit lehet vgezni mindezek segtsgvel.
Mirt rdemes teht mgis ritulkat vgezni? Szeretnk felsorolni pr indokot, ami taln megfontoland, nem felttlenl fontossgi sorrendben. Elszr is, egy ritul szp. A ruhk, a mgikus fegyverek, a gyertyk - mindez olyan hangulatot raszt, aminek megtapasztalsa fontos lps lehet a spiritulis fejlds sorn. Ugyanakkor ezen eszkzknek komoly mgikus szerepk is van. A gyertya meggyjtsa, egy cseng megszlaltatsa, a ruhk s dszek felvtele mind segt rhangoldni a megfelel tudatllapotra. Az nneplyes klssgek egyttal azt is biztostjk, hogy komolyabban s koncentrltabban tudjon a mgia vgzje foglalkozni a tevkenysgvel. Segt a rendszeressget biztostani, s egyfajta fegyelemre szoktatja az embert, amire a mgia gyakorljnak igen nagy szksge lehet.
A ritulis eszkzk s kellkek elsdleges szndka, hogy a mgia automatikus ramlst, a kpzelet ellenllhatatlan lendlett felbresszk. Ezek a mgus egsz lnyt abba az irnyba terelik, melyet a ceremnia jellege s a hasznlt szimblumok egyni termszete meghatrozott. A ritulis eszkzk mindegyike ekpp egy-egy, pontosan meghatrozott szimblumknt mkdik kzre a ritulban, mely segtsgvel knnyebben rhet el a kvnt hats.
Nem elhanyagolhat a ceremonilis mgia azon fajtja sem, melyet csoportosan vgezenek. A csoport sszehangolt mkdse, a tapasztalatokon val kzs osztozs, a csoporttudat sszehangolsa olyan felemel lmny, amit nehz szavakba nteni. Hihetetlen bels, lelki kzssget ad, mely egyben dbbenetesen intim s bels istenlmny megtapasztalshoz segtheti hozz a rsztvevket.
A ceremonilis rtusokat a "mgia kirlynak" is szoktk nevezni. Ez a meglehetsen arrogns megkzelts rszben az elbb elmondottakbl fakad, s meggyzdsem szerint hts szndka az, hogy a mgia az ezoterikus bels kr, az avatottak "tulajdona" s misztriuma maradjon. El is rte cljt; a legtbb ember, aki manapsg foglalkozik okkultizmussal, ezoterikval, mg mindig legalbbis gyanakvan s bizalmatlanul szemlli a ceremonilis mgia tmakrt, sokan egyesenen veszlyesnek minstik - pedig nem veszlyesebb, mint a mgia brmely ms, komoly fajtja. Vlemnyem szerint ez az idegenkeds sok csodlatos tapasztalattl s tudstl fosztja meg mindazokat, akik szeretnnek a mgia tjra lpni. Termszetesen ez is csak egy t, nem jobb s nem rosszabb, mint a msik, de szerettem volna eloszlatni szmos furcsa flrertst a mgia ezen ga krl, mely megakadlyozza s torztja az emberek kpt a ritul valdi cljrl, hasznrl s rtkeirl.
|